[A-DX] "Rückblicke"/ .OT- TV First- birthday

  • Subject: [A-DX] "Rückblicke"/ .OT- TV First- birthday
  • From: "paul gager" <aon.912332257@xxxxxx>
  • Date: Wed, 4 Jan 2006 20:14:16 +0100

Einen frohen Neujahrsgruß in die Runde!

KBSWR
"Guten Morgen, hier ist KBSWR aus Seoul(o. s. ä.), haben sie ein paar
Minuten Zeit für uns..", war in einer vorproduzierten Sendung für den
Silvesterabend, der Telefon- Weckruf für einige verdutzte Hörer in DK, D und
in A.

Darunter OM Spiegelberg(?) aus Güstrow, Meck- Pomm. OM Spiegelberg leidet an
einer Alters bedingten Augenerkrankung und bat um freundliche Telefon-
Anrufe von Hobby- Kollegen zum Fachsimpeln. Wenn ich es recht verstanden
habe waren die angegebenen Nummern:

Güstrow: (0384) 3022 bzw. Mobil 0172 954 0546

#######

Happy Birthday TV!

OT TV:
/Aus "radiouser", january 2006 issue/

TV First
In 2006, Alexandra Palace will be celebrating the 70th anniversary of the
first ever TV broadcast, which came direct from the historic venue.

In 1936, Elizabeth Cowell uttered the immortal words, "This is direct
television from Alexandra Palace", since then television has become one of
modern society's most significant technological breakthroughs and the BBC's
occupation of the Palace in the 1930s for early experiments and actual
production was key to its development. Alexandra Palace is truly the
birthplace of television and its anniversary will be celebrated throughout
2006.

Keep a look out on their website

www.alexandrapalace.com/

for details of forthcoming events.