[A-DX] SIBC ?

Wolfgang Bueschel
Do Jan 2 19:31:09 CET 2014

Ja, das stimmt, der Träger läuft durch. Siehe Comment von Ron in
Kalifornien.

Vom Sendeschluß bis 19 UT. Ich habe den Träger dreimal in den den letzten
Stunden gemessen.

In Queensland gab es nur ernst zu nehmende Signale nahe dran BBC Oman 9505
und CRI Albanien auf 9555 kHz, sonst dazwischen leer gefegt. 73 wb

> ... Years ago they left their tx on for a very long time after their audio
> ended. Seems they are doing the same thing again.  ...

SOLOMON ISL   Yes Ron, seems is still on air continously till
daily program start at 19 UT or 06am local time ?

Honiara carrier signal in 15-18 UT today Jan 2 range still on 9545.000 to
9545.0005 - like MW measure,
noted downunder direct at VE6JY Queensland unit.

Only two stronger units heard nearby BBC Oman 9505 and CRI Cerrik Albania
Arabic 9555 kHz on 31 mb.
73 wb df5sx