[A-DX] Log: HHLR 6190 kHz O=3-4

Roger
Fr Okt 3 09:56:08 CEST 2014

Am 03.10.2014 09:03, schrieb Uwe Volk:
> Hallo a-dxer,
>
> Das Hamburger Lokalradio ist heute schon früh dabei.
> 6190 kHz  0700 UT O=3-4, schwächer werdend.
> Heute in Voll-AM.
........und anscheinend mit verminderter Leistung:

=============================================================================================
"....-------- Original-Nachricht --------
Betreff:     Fwd: hamburger lokalradio
Datum:     Fri, 26 Sep 2014 23:08:56 +0100
Von:     Tom Taylor <>
An:     undisclosed-recipients:;

HLR GERMANY
Hamburger Lokalradio (HLR) will have a special shortwave transmission on
German Unity Day, October 3rd 2014.  Times and frequencies:  06:00 -
10:00 UTC on 6190 kHz, 11:00 - 15:00 UTC on 7265 kHz, all in German.
The transmission will be aired from the station in Goehren (near
Schwerin, NE Germany) in AM with a power of 150 watts using a 3-band
dipole antenna.  Reception reports are welcomed and will be confirmed
with a QSL card.  Return postage is highly appreciated (one US Dollar
from abroad, mint stamps from national listeners).  Postal address:
Hamburger Lokalradio, c/o Kulturzentrum Lola, 21031 Hamburg, Germany.
---  Regular HLR shortwave  transmissions on Saturdays and Wednesdays
will continue with a power of 1 kW.

vy 73
===============================================================================================

Momentan gerade mit O-Tönen zur Gründung des MfS.
Über Boomerang-Antenne O=3-4,    über 40mBand-Dipol  O=4-5, HF-Modul:
FRG-100/IC-R75,    ZF-Modul:STUDIO1
minimal etwas 50Hz-Brumm, kaum zu hören, deutlich zu sehen
Empfang z.Zt. recht souverän,   verminderte Leistung wäre mir gar nicht
aufgefallen,   Voll-AM schon....
Der 3-Band-Dipol in Göhren scheint recht gut zu funktionieren.
f0f2  Pruhonice/Julisruh zeigen:   6190 kHz hat aktuell
Senkrechtreflektion,  was will man mehr....

Interessantes Programm.

roger

(danke für die Erinnerung.....)