[A-DX] SWRG139 / W10update, soudsettings

Roger
Fr Feb 14 00:15:15 CET 2020

Welcome to program 139 of Shortwave Radiogram.
Here is the lineup for today's program, in MFSK modes as noted:
  1:46 MFSK32: Program preview
  2:56 Voyager 2 back online after power supply issue
  7:25 MFSK64: Graphene amplifier unlocks terahertz wavelengths*
11:43 Ashburn, Virginia is a hub for internet traffic
15:25 This week's images*
27:43 MFSK32: Closing announcements
* with image(s)
Please send reception reports to
Twitter: @SWRadiogram

AußerdemWarnung vor etwaigen veränderten Sound-Settings:

Al Holt in der SWRG-fb-Gruppe:
".....I've noticed that after the 'latest' Windows 10 update that
installed today my sound settings were messed up.
Particularly annoying is they removed 'Sounds' (right-click on Taskbar
speaker) adjustment; it now takes a extra click or two to get to that
setting.
Also, the update reset the setting I used on my VAC to 'listen' to the
source through the default audio output device.
Now that the SwRg weekend is approaching, you might want to check you
machine's settings. Good luck!......"

Muss ich ich mir auch erst einmal selbst auf meinem einzigen W10-Laptop
ansehen. Die anderen PCs lasse ich weiterhin unter W7 laufen, wie den hier.
Der massive mediale Druck auf die Windows-Nutzer, nun endlich auf W10
umzusteigen, erschien mir schon ziemlich "verdächtig".......

Am Rande:
https://www.sueddeutsche.de/digital/crypto-spionage-bnd-cia-1.4794872

So etwas kam für mich nicht überraschend, damit war immer zu rechnen.
Das wird auch mit sämtlichen Verschlüsselungsprogrammen so sein.
Irgendwo gibt es immer eine Hintertür bzw. einen "Noteingang".

roger