[A-DX] Absolute Radio 40s

Roger
Sa Mai 9 08:28:43 CEST 2020

Am 08.05.2020 um 22:43 schrieb Marc Coevoet:

> "Cannot seek backward in linear streams!"
>
> really means.  I see it more and more, and older internet radios
> cannot work with it, although it is standard aac or even mp3!

I do not know this error message.
Maybe this has to do with changed metadata in the streams.
I can imagine that to decode the data there must always be a certain
amount of data in the cache of the devices.
The requirements for the cache size could therefore have increased.
This causes these hardware-related error messages on older devices,
regardless of the codec used.

My vague guesses .....

Ich kenne diese Fehlermeldung nicht.
Möglicherweise hat dies mit geänderten Metadaten in den Streams zu tun.
Ich kann mir vorstellen, dass sich zum Dekodieren der Daten immer eine
bestimmte Datenmenge im Cache der Geräte befinden muss.
Die Anforderungen an die Cache-Größe hätten sich daher erhöhen können.
Dies verursacht diese hardwarebezogenen Fehlermeldungen auf älteren
Geräten unabhängig vom verwendeten Codec.

Meine vagen Vermutungen .....

roger