[A-DX] UKE-Senderen

Moin Moin,

UKE Senderen aus Trondheim ist hier bis 1300 UTC hörbar, ab 1300 Uhr
gibt es derartig starkes QRM von 7220 kHz, daß nichts mehr geht.
Frequenz ist 7215.15 kHz, das Signal ist deutlich übermoduliert.
Signalstärke sehr dünn, das war ja bei vorigen UKE-Sendungen nicht
anders.

Laut Website http://www.stud.ntnu.no/studorg/ark/us/engindex.html wird
ein 400 Watt-Sender mit Viertelwellen-Vertical eingesetzt. Ein
Empfangsbericht wurde sofort mit folgender Mail beantwortet:

Thank you for your reports.
We have a problem with some overmodulation on 7215, and we aren't
transmitting full power yet either. these problems will hopefully be
fixed
within days. That you did not hear us on 1485 is not so strange, we
haven't begun transmitting there yet, due to some broken equipment. We
hope we will correct this within a few days also.

A QSL-card will be sent sometime later.

Hope to see you again, good luck spotting us on the air later on.

73 de LB7VE, member of LA1K and UKEsendern Teknisk.

Tschüß,
Martin