Re: [A-DX] Sperrkreisdipole

  • Subject: Re: [A-DX] Sperrkreisdipole
  • From: Michael Kronsteiner <alphamike@xxxxxx>
  • Date: Thu, 23 Aug 2007 20:13:47 +0200

auf der suche nach info zur discone-antenne bin ich da über was
gestolpert:

*ZITAT*  The most commonly used arrangements for wideband reception
on scanners using an outdoor antenna system are multiband trap antennas, a
discone, or a simple ground plane antenna. These antennas are usually non-
directional. They are generally designed for 50 ohms and are connected to the
scanner or receiver through a length of coax cable, *ZITAT*

von: http://www.northcountryradio.com/Articles/discone.htm

ich möchte mir auch eine bauen, zumindest für die klassischen
kurzwellenbänder... wegen der sendefähigkeit. für den empfang würd ich
den dipol genausolang bauen aber ohne traps....

73+55

michael