[A-DX] "Nervöse police"

  • Subject: [A-DX] "Nervöse police"
  • From: "Paul Gager" <aon.913879759@xxxxxx>
  • Date: Wed, 9 Apr 2008 10:28:31 +0200

Police "terror" swoop on BBC man

A BBC radio reporter was held to the ground and searched by police under the
Terrorism Act after his transmitter equipment was mistaken for a bomb.

Six officers forced BBC Radio Stoke's Max Khan to his knees and held him
face down in the city on Monday. He was wearing a backpack with protruding
wires and aerials , Staffordshire Police has apologised. (BBC-txt)

73,
Paul
PS:Dieses skurille Ereignis im "Krieg gegen den Terror", erinnert mich stark
an meinem Spaziergang vor ein paar Tagen am Cheonggyechon in Seoul. Wo ich
mit Rucksack am Ruecken, Radio mit ausgezogener Teleskopantenne in der Hand,
Kopfhoerer an den Ohren, zum Erstaunen der Koreaner, arglos Lokal-Radio aus
Nordkorea versuchte zu hoeren. Die koreanische Polizei beobachtete mich
zwar, aber ohne im "Kampf gegen den Terror" einen Einsatz zu wagen. :-)