Re: [A-DX] 17845 kHz DW

  • Subject: Re: [A-DX] 17845 kHz DW
  • From: "Wolfgang Bueschel" <BueschelW@xxxxxx>
  • Date: Mon, 30 Mar 2009 00:56:55 +0200

Ja, das ist die VTC (auch schon bei ex Merlin) Cello Pausenmusik aus dem
Londoner Kontrollraum(?).

Hier für die DWL aus Singapur Kranji um 1200-1400 UT, da steht am 1. Tag der
Periode der Feed noch nicht. Das Programm geht aus SNG Richtung Südasien,
Mittelost und Zentralasien, und damit auch zu uns hier herüber nach Europa.
17845 100kW 315 Grad

1200-1400 Zonen 30,31,40-42,49W

Gehört schon seit circa 2 Jahren, auch bei VTC Platzhalter aus Kvitsoe
Norwegen, Meyerton Südafrika, oder auch die mysteriösen 5 Minutensendungen
Richtung Sahara/Sahel Zone (Lösegeld Meldungen/Zusagen für die Mali
Kidnapper?) vor kurzem
aus Rampisham.
73 wb

UK VTC Test Musik auf 5875 und 12095 kHz.
Auf 5875 kHz war heute von 0800-0805 UTC (O=4) und auf 12095 kHz von 0810-
0815 UTC (O=3) die bekannte Test-Musik von VTC zu hoeren, allerdings ohne
Ansagen.
(Patrick Robic-AUT, dxld Mar 9)

VTC test music on 5875 and 12095 kHz. Patrick from Austria noted the usual
pause music (cello play) this morning Mar 9 at 0800-0815 UT, see below.
73 wb

Both 5875 and 12095 appeared again this Tuesday morning with the same
music. And I have to offer my apologies - your are correct about the
cello. Yes, there is a cello playing, and I think it is a guitar playing
the high notes. 5875 kHz is giving a good signal here and so the music is
well heard. 12095 kHz is less strong and with some flutter effects.
(Noel R. Green-UK, wwdxc BC-DX TopNews Mar 10)

And the two VT Merlin tests at 0800 on 5875 and 12095 at 0810 appear to
have concluded. Both were heard on the 9th and 10th - I didn't listen on
the 11th - but on the 12th and 13th only 12095 was on air.
And so far this week, neither is heard.
(Noel R. Green-UK, wwdxc BC-DX TopNews Mar 17)

----- Original Message ----- From: "Name gelöscht" Sent: Sunday, March 29, 2009 2:49 PM