Von: Christoph Ratzer <dx@xxxxxxxxx>
Datum: 05/01/09 23:12
An: <liste@xxxxxxx>
Betreff: Re: [A-DX] Solomon Island QSL !!

Am 05.01.2009 um 22:46 schrieb Michael Schnitzer:
> Hier läßt sich nachlesen, was man unter DX so alles verstehen kann
"Er hat so ziemlich jede Nuss geknackt und hat einen Brief von "China
Radio Internatonal..."
Und wem das noch nicht genügt:
"I am mentioned in the german edition of the Guinness Book of Records
1995 with my "Quintuple HAC". This means: I have received and verified
broadcast-stations from 5 different countries in each of the 6
continents on the same day within the same 30 minutes. I managed this
with 3 Rxs in a "Time-sharing"-Mode (listening 5 - 10 seconds to 3
stations at the same time, and then "jumping" to the next 3 stations,
a.s.o.)."
Also 5-10 Sekunden lang *gleichzeitig* 3 Stationen hören,
identifizieren *und* Details für einen Bericht mitschreiben.
Ja, da sehen wir hier alle alt aus. Quintuple HAC. Naja.
73 Christoph
--
www.a-dx.at
www.internet-radio.at