[A-DX] Fwd: VOA Radiogram 13-14 Sept,

Roger
Fr Sep 12 09:01:07 CEST 2014

-------- Original-Nachricht --------
Betreff:     VOA Radiogram 13-14 Sept, RFA Cantonese
Datum:     Fri, 12 Sep 2014 06:27:54 +0000
Von:     VOA Radiogram <>

Hello friends,

As we approach autumn in the northern hemisphere, shortwave propagation
is changing. The 17860 and 15670 kHz transmissions may become more
difficult to hear in Europe. On the other hand, last weekend, Chris in
New Zealand received the 15670 kHz transmission with a 100% decode
(including the Russian).

Hm, wenn ich da auf meine bookmarks-Seite oben links schaue:
http://www.rhci-online.de/roger.htm

sieht es wirklich ziemlich "rot" aus.  M Class flare,
Ausbreitungswarnungen, immer noch geomagnetischer Sturm,
und die HF-Bedinggungen stehen auch auf "poor":
http://www.hamqsl.com/solar101vhf.php

Gute Zeit für Antennentests - Wenn jetzt mit einer noch etwas "geht",
die muss doch 'was taugen! ;-)

roger