[A-DX] Fwd: VOA Radiogram, May 20-21, 2017, das Ende des "VOA radiograms", geplanter Ersatz nur noch via WRMI

Roger
Fr Mai 19 20:18:40 CEST 2017

Betreff: VOA Radiogram, May 20-21, 2017
Datum:   Fri, 19 May 2017 14:00:24 +0000
Von:     VOA Radiogram <>

Hello friends,
Before the preview of this weekend’s show, some news about the future of
VOA Radiogram.
I will retire from the Voice of America on June 23, after 32 years as
audience research analyst and broadcaster.
I was hoping to continue to produce VOA Radiogram as a contractor. I
approached various BBG and VOA offices. They all declined.
And, therefore, the last VOA Radiogram will be the weekend on June 17-18
Money is not the issue.  I am willing to work cheap.  My main interest
is to be authorized to continue the show and maintain a VOA email
address, so that I can keep in contact with the audience.
The irony is that, after retirement, I will finally have time to answer
your emails – but I will no longer have access to the VOA email system
to do that.
But, the show must go on.  In addition to the four weekly transmissions
via the BBG North Carolina transmitting site, VOA Radiogram is also
broadcast on WRMI in Florida twice on Sundays. I can hardly allow those
half-hour slots to be filled by light recorded music. So, beginning the
weekend of June 24-25, a program similar to VOA Radiogram, but with a
new name and email address, will be broadcast by WRMI.
More about the demise of VOA Radiogram, and the emergence of its
replacement, in the weeks to come.

Kim Andrew Elliott, KD9XB
Producer and Presenter
VOA Radiogram
voaradiogram.net
Twitter: @VOARadiogram  (especially active just before, during, and
after broadcasts)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Version 1.0 meiner Übersetzung,   roger

Hallo Freunde,
Vor der Vorschau auf die Show an diesem Wochenendes einige Neuigkeiten
betreffs der Zukunft des VOA Radiograms.
Ich werde mich von der VOICE OF AMERICA am 23. Juni, nach 32 Jahren als
Analyst für Hörerforschung und Programm-Produzent zurückziehen.
Ich hatte gehofft, das RADIOGRAM weiterhin als Vertragspartner der VOA
produzieren zu können. Ich habe diesbezüglich verschiedene
Rundfunkdirektionen und  VOA Dienststellen angesprochen. Sie alle haben
abgelehnt.
Und deshalb wird es das letzte VOA Radiogramm am Wochenende des 17.-18.
Juni geben.
Geld ist nicht das Problem. Ich bin bereit, preiswert zu arbeiten. Mein
Hauptinteresse ist es, die Show fortzusetzen und eine VOA-E-Mail-Adresse
zu behalten, damit ich mit dem Publikum [Hörerschaft / Leserschaft /
Zielgruppe] in Kontakt bleiben kann.
Die Ironie ist, dass ich nach der Pensionierung endlich Zeit habe, Eure
E-Mails zu beantworten - aber ich habe keinen Zugang mehr zum
VOA-E-Mail-System haben werde, um dies tun zu können..
Aber die Show muss weitergehen. Zusätzlich zu den vier wöchentlichen
Übertragungen über den Senderstandort North Carolina wurde das VOA
Radiogramm auch über WRMI in Florida, zweimal am Sonntag, ausgestrahlt.
Ich kann es schwerlich erlauben, dass diese halbstündigen Programmplätze
nun von seichter Musik ausgefüllt/belegt werden. Also, beginnend mit dem
Wochenende vom 24. bis 25. Juni, wird es ein Programm ähnlich dem  "VOA
Radiogramm" geben. Dieses über WRMI abgestrahlte Programm wird dann aber
einem neuen Namen und eine neue E-Mail-Adresse haben.
Mehr über den Niedergang des VOA Radiograms und die Entstehung seines
Ersatzes in den kommenden Wochen.

roger