Re: [A-DX] CRI in D auf 1386

Moin Moin,

> Kurzum: Nachdem Radio Baltic Waves vor ca. 2 Jahren Testsendungen auf 1386
> kHz ausstrahlte und ein chinesisches Testprogramm letztes Jahr via Litauen
> auf 1557 kHz lief, liegt für mich der Schluß nahe, dass die o.g. Sendung aus
> Litauen kommen wird.

Genau so ist es, völlig richtige Schilderung des Sachverhalts. Bis
2007 oder 2008 wird Kaliningrad abgeschaltet sein, bis dahin wird die
Nutzung schrittweise zurückgefahren und die Frequenz Litauen
überlassen.

Bernd Trutenau hatte dieses hier am 13.4. in der Yahoogroup MWDX
gepostet:

LITHUANIA

The langage segments for the new CRI relay starting 17 April on 1386
have been defined and are included in the schedule below. The Czech
program will start at 1902; the 500kW transmitter in Sitkunai is used
by Lietuvos radijas on 666 until 1900 and it needs 2 minutes to
re-tune it to 1386. There is also a slight adjustment of the Voice of
Russia relays on 612 in Vilnius: VOR provides now 1h of Russian
International Radio and 7h of Sodruzhestvo (instead of earlier 2h:6h).

The complete relay schedule provided by Radio Baltic Waves (*) and
Radio Baltic Waves International (**) is as follows:

#) = changes

A) Vilnius 612 kHz 100 kW ND (*)

0300-0500 RFE/RL Belarusian
0700-0800 VOR "Russian International Radio" in Russian (#)
0800-1500 VOR "Sodruzhestvo" in Russian (#)
1500-2100 RFE/RL Belarusian
2100-2130 R. Polonia in Belarusian

B) Sitkunai 1386 kHz 500 kW ND (**) - From 17 April

1902-2000 CRI Czech (#)
2000-2100 CRI English (#)
2100-2200 CRI German (#)

C) Sitkunai 1557 kHz 150 kW ND (**)

1800-2000 CRI Russian
2000-2030 CRI Polish
2030-2100 CRI English
2100-2200 CRI Chinese

Address for Radio Baltic Waves/Radio Baltic Waves International: P.d.
3245, LT-02002 Vilnius, Lithuania. Email: radio@xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Bernd Trutenau-LTU

--
Tschüß,