Re: [A-DX] Diego Garcia

  • Subject: Re: [A-DX] Diego Garcia
  • From: "Wolfgang Bueschel_web" <BueschelW@xxxxxx>
  • Date: Wed, 7 Dec 2005 20:12:58 +0100

Hallo Joachim,

Danke. Alle meine Dateien im Archiv zeigen für die vergangenen letzten drei
Wintersaisonen die gleichen Frequenzen vom gleichen Standort.

Aus den Newslettern, A-DX, DXLD, BDXC, Cumbre, HCDX, DSWCI DXW, NASWA,
ConDig, etc. sind auch keine anderen Empfangsbeobachtungen auf andere AFRTS
Frequenzen gemeldet, oder ein lässlicher Umgang mit der Darstellung der
Fq-Infos auf deren AFRTS/AFN website.

Das passiert wohl nur, wenn weitere Ami Stützpunkte neu installiert werden, oder die Amis einen neuen Krieg beginnen ... und ein Ozean, Schiffe und die
Marine involviert sind. Denn auf dem Festland liefen die Feeder ja über
Satellit schon einige Jahre.

Siehe auch die detaillierte Erklärung von Bernd, siehe unten.

73 wolfgang

... mich interessiert Kevlavik und Diego Garcia nicht die Bohne. AFN könnte ich über den Telekomturm 1.2 km entfernt hören, oder das andere Programm 14
km weiter über die Telekom MW Hirschlanden.
Die seligen Tage des Programms aus dem Höchster Schloss sind 40-50 Jahre
vorbei.

# # # # #

It may be worth to have in mind that the AFRTS relays are transmitted via regular utility txs at US Navy bases. Acc. to a Navy source, the txions have
a low priority and are carried in accordance with free capacities. The
broadcasts may be taken off the air at any time and for any required period of time if the txs in question are needed for other utility communication purposes. That is the explanation why many AFRTS freqs are often not on the
air.

More background: the "internal" SW relays via Navy facilities were launched when AFRTS changed from analogue to digital satellite distribution and many reception points were left without signal. The digital distribution uses a
strong encryption system (PowerVu) which requires new and rather costly
satellite receivers/decoders, and it took the Navy several years to exchange the sets. Apart from that, the satellite coverage for the digital signals was rather limited in the beginning. Meanwhile, most reception points (incl. Navy vessels) now have the new receivers and the temporary SW relays are not
much needed anymore.
(Bernd Trutenau-LTU, Dxplorer, Nov 23)